Blogger Widgets

06 februarie 2020

Z.I.C.I. - Citim împreună pentru a vindeca planeta

Împreună cu dna învățătoare Monica Clemente și elevii clasei a IV-a de la Școala Generală Nr. 6 (”I.D. Sîrbu” Petrila), am celebrat ieri, și la biblioteca noastră, Ziua Internațională a Cititului Împreună! 🙌 📖 - un eveniment  inițiat de către organizația LitWorld și celebrat în toată lumea, încă din 2010; în România, inițiat de CIR (Citim Împreună România), în 2017. 
Tema evenimentului pentru acest an a fost Citim împreună pentru a vindeca planeta!
Astfel, am ales pentru lectură cartea lui Nikolai Osipov, „Din lumea vrăjită a plantelor”. 😍  Am #cititîmpreună, 😉 am meditat pe tema defrișărilor de păduri, a modului cum afectăm, fiecare, natura și cum o putem ajuta. 💓 




Și, pentru că am vrut să încheiem într-un ton vesel, i-am provocat pe copii la joc: să citească folosind un anumit ton, găsit într-un bilețel extras de fiecare, din coșuleț. 😉👂👀 Aveam garantat faptul că acest joc le va fi foarte pe plac; l-am mai jucat cu „spiridușii poveștilor”! 😎 Oh, da! Ce distractiv a fost! 😤😤😤 
Funcție de biletul extras, am avut tonuri de: bunicuță, copil mic/peltic, prezentator știri, plângăcios, „te spargi de râs”, ești un zmeu, răstit, Donald rățoiul, mieunat, cu ecou, cu portavoce, mieros, mâțâit, încruntat, bâlbâit, rârâit, în păsărească (în acest caz, am constatat că, copiii noștri nu cunosc păsăreasca... - știi, limba ceea cu consoana p așezată după fiecare silabă și urmată de vocala din respectiva silabă; de exemplu: depe epexepemplupu 😖😏😅). 🙆 
Iată, o mostră din cât de funny a fost:


Au participat 17 persoane. Ar fi trebuit să fim în jur de 50 iar evenimentul să aibă loc în sala de ședințe a Casei de Cultură, pe care o și pregătisem în acest scop... Din păcate, în chiar ziua cu pricina, prea târziu pentru a putea invita alte persoane, cealaltă dnă învățătoare care își exprimase dorința de a ni se alătura împreună cu elevii a renunțat. 😲😢😭😿
Partea plină a paharului: am putut desfășura activitatea în bibliotecă, unde atmosfera este mai intimă, mai prietenoasă. 😍

Copii, ați fost grozavi! Felicitări dnei voastre învățătoare și părinților voștri! 🙇
Vă mai așteptăm la bibliotecă! 😍



Niciun comentariu: